Maldent Indywidualna Praktyka Stomatologiczna Małgorzata Fedoryszak - Dla Pacjenta 
Kategoria:

Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą pod nazwą   Maldent Indywidualna Praktyka Stomatologiczna Małgorzata Fedoryszak

I. Postanowienia

  1. Maldent Indywidualna Praktyka Stomatologiczna Małgorzata Fedoryszak jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie

  • ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654) i przepisów wydanych na jej podstawie

  • ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417 z późn. zm.);

  • ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U. z 2008 r., Nr 136, poz. 857 z późn. zm.);

  • rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Nr 252, poz. 1697).

  1. Do wykonywania zadań przez Maldent Indywidualna Praktyka Stomatologiczna Małgorzata Fedoryszak  ustala się wewnętrzną organizację, przedstawioną w dalszej części niniejszego Regulaminu.

II. Firma podmiotu leczniczego

  1. Podmiot leczniczy działa pod firmą : MALDENT INDYWIDUALNA PRAKTYKA STOMATOLOGICZNA MAŁGORZATA FEDORYSZAK

  2. Nazwa zakładu leczniczego: MALDENT - Małgorzata Fedoryszak

  3. Adres ul. Kętrzyńska 30/2 11-200 Bartoszyce

  4. NIP 743-202-88-71

  5. REGON 362948282

III. Cele i zadania podmiotu leczniczego

  1. Celem Maldent jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie działań stomatologicznych służących przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.

  2. Do zadań Maldent w szczególności należą:

    1. udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii , w ramach kompetencji lekarza stomatologa oraz higienistki stomatologicznej

    2. udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii zachowawczej z endodoncją, stomatologii dziecięcej, protetyki stomatologicznej, periodontologii, chirurgii stomatologicznej

    3. prowadzenie szeroko rozumianej działalności edukacyjnej i informacyjnej a także profilaktycznej

    4. współpraca z innymi jednostkami służby zdrowia

IV. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego

  1. W ramach podmiotu leczniczego wyodrębnia się jednostki organizacyjne:

    • Maldent

  1. W obrębie jednostki organizacyjnej wskazanej w pkt. 1 ust.1 funkcjonują komórki organizacyjne:

    • Poradnia stomatologiczna

V. Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych

  1. Siedzibą i miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest ul. Kętrzyńska 30/2 11-200 Bartoszyce

VI. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach organizacyjnych podmiotu leczniczego

  1. Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne.

  2. Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:

  • osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń,

  • telefonicznego pod numerem telefonu 733 047 433

  1. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji. W Rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać

  • dowód tożsamości (celem zweryfikowania Państwa tożsamości, bowiem zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Maldent ma prawo do przetwarzania danych osobowych w tym numeru Pesel swoich pacjentów)

  1. W Rejestracji pacjent zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu w dokumentację medyczną za życia pacjenta i po jego śmierci (lub o nieupoważnieniu nikogo), a także o zgodzie na udzielenie świadczeń zdrowotnych, zgodnie z Art. 17 i Art. 26 ustawy z dnia 6.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.08.52.417)

  2. Zgoda na udzielenie świadczenia musi być złożona przez pacjenta każdorazowo, przed rozpoczęciem zabiegu z zakresu endodoncji, protetyki, chirurgii, periodontologii, a także przed zabiegiem wybielania zębów.

  3. Po zarejestrowaniu się do lekarza, pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do przyjęcia w gabinecie lekarskim, na pierwszą wizytę pacjent zgłasza się 15 minut wcześniej, w celu założenia dokumentacji medycznej.

  4. W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.

  5. Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do złożenia skargi / zażalenia na zachowanie lub czynności personelu Maldent. Skargi/zażalenia przyjmuje Małgorzata Fedoryszak.

  6. Skarga może być złożona ustnie lub pisemnie. Na każdą skargę złożoną pisemnie należy udzielić pisemnej odpowiedzi w terminie nie przekraczającym 14 dni.

VII. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego

  1.  Do głównych zadań organizacyjnych wszystkich komórek organizacyjnych należy:

    • realizacja zadań podmiotu i celu, dla którego został on utworzony, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie;

    • kompetentne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków;

    • dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego

    • zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu;

    • przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty praw pacjenta;

    • wykonywanie innych czynności określonych w poszczególnych zarządzeniach lub poleceniach przełożonego.

  2. Do podstawowych zadań wszystkich komórek organizacyjnych Maldent należy:

    • badanie i porada lekarska,

    • działania diagnostyczne

    • udzielenie pierwszej pomocy doraźnej

    • profilaktyka stomatologiczna

    • świadczenia z zakresu stomatologii zachowawczej z endodoncją

    • świadczenia z zakresu protetyki stomatologicznej

    • świadczenia z zakresu chirurgii stomatologicznej

    • świadczenia z zakresu stomatologii dziecięcej

    • świadczenia z zakresu periodontologii

    • prowadzenie dokumentacji medycznej.

  3. Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego regulują odrębne, wewnątrzzakładowe przepisy o treści ustalonej przez przedsiębiorcę będącego podmiotem leczniczym.

  4. Współdziałanie między poszczególnymi jednostkami oraz komórkami organizacyjnymi podmiotu powinno odbywać się w sposób, który zapewni sprawność funkcjonowania podmiotu oraz kompleksowość, dostępność i należytą jakość udzielania świadczeń zdrowotnych.

  5. Podmiot leczniczy powierza wyznaczonemu lekarzowi obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego przez podmiot leczniczy oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej i przetwarzania danych w niej zawartych.

  6. Maldent w realizacji swoich zadań może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi i innymi instytucjami, których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.

VIII. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych

  1. W sytuacji, gdy podmiot leczniczy nie jest w stanie zapewnić niezbędnej kompleksowości w ramach udzielanego świadczenia, bądź wymagana jest konsultacja specjalistyczna, osoba udzielająca świadczeń udziela pacjentowi informacji o podmiotach wykonujących działalność leczniczą, które mogą udzielić świadczeń w zakresie wymaganym w danym przypadku. W uzasadnionych medycznie przypadkach lekarz wydaje skierowania na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych lub do leczenia stacjonarnego.

IX. Postępowanie z dokumentacją medyczną

  1. Podmiot leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określony w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.

  2. Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.

  3. Dokumentację, o której mowa w ust. 1 udostępnia się w szczególności na wniosek:

  • pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, bądź osoby upoważnionej przez pacjenta; po śmierci pacjenta, prawo wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia;

  • podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;

  • organu władzy publicznej, Narodowego Funduszu Zdrowia, organu samorządu zawodów medycznych oraz konsultantów krajowego i wojewódzkiego, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;

  • ministra do spraw zdrowia, sądu, prokuratura, lekarza sądowego i rzecznika odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;

  • organu rentowego oraz zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;

  • zakładu ubezpieczeń, za zgodą pacjenta.

  1. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:

  • do wglądu w siedzibie podmiotu leczniczego;

  • poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;

  • poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji.

X. Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej

  1. Dokumentacja medyczna udostępniana jest bezpłatnie pacjentom lub osobom przez nich pisemnie upoważnionym do wglądu do dokumentacji medycznej za życia pacjenta lub / i po jego śmierci, zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 6.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

XI. Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat

  1. Maldent nie ma podpisanej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, a co za tym idzie wszelkie świadczenia są odpłatne. Cennik świadczonych usług jest ogólnodostępny w siedzibie Maldent.

XII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego

  1. Maldent kieruje kierownik placówki i reprezentuje ją na zewnątrz. Funkcję tę pełni Małgorzata Fedoryszak.

  2. Kierownik samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Maldent oraz ponosi za nie odpowiedzialność.

  3. Podczas nieobecności kierownika zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.

  4. Do obowiązków i uprawnień kierownika należy:

    • organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników

    • zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru

nad przestrzeganiem dyscypliny podległych pracowników

    • podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, premii , rozwiązywania umów cywilno-prawnych.

    • kontrolowanie przestrzegania przez pracowników i osoby udzielające świadczeń na podstawie umów innych niż umowa o pracę , przepisów bhp i przeciwpożarowych,

    • przyjmowanie skarg i zażaleń oraz prowadzenie korespondencji z nimi związanej,

    • wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność Maldent

    • nadzór nad jakością udzielania świadczeń medycznych,

    • zatwierdzanie harmonogramów pracy osób udzielających świadczeń medycznych,

    • działanie na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,

    • nadzór nad gospodarką lekową,

    • nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,

    • dbanie o udzielanie świadczeń medycznych wyłącznie przez personel o niezbędnych kwalifikacjach zawodowych

 XIII. Prawa i obowiązki Pacjenta

  1. W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Maldent pacjent ma prawo do:

    • poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny

    • świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej

    • rzetelnej informacji o stanie zdrowia

    • wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy i leczenia

  2. Do obowiązków pacjenta należy:

      • przestrzeganie regulaminu porządkowego Maldent

      • przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie  Placówki

      • przestrzeganie higieny osobistej

      • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.

      • przestrzeganie zaleceń lekarza

      • odwoływanie wizyt z należytym wyprzedzeniem (min 12 h przed planowaną wizytą)

  1. Pacjent ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.

  2. Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.

  3. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej.

  4. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentowi z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.

  5. Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.

  6. Świadczenia zdrowotne są organizowane w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.

  7. Orzeczenia lekarskie dotyczące stanu zdrowia pacjentów wydawane są zgodnie z regulacjami ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty.

  8. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Maldent ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do kierownika zakładu.

  9. Pacjenci mają prawo zgłaszania uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do kierownika placówki. Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź na piśmie.

  10. W przypadku, gdy pacjent nie może przyjść na umówioną wizytę, należy ją wcześniej odwołać lub przełożyć na inny termin, by ewentualnie mógł skorzystać z tego terminu inny Pacjent.

XIV. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin organizacyjny ustala Małgorzata Fedoryszak.

  2. W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.

  3. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta w Rejestracji.

  4. Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkich zatrudnionych w Maldent.

  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.12.2019 roku.